Lite börs, träning och kost

Hej!

Börsen

För min del så är börsen inne i en riktigt lugn period nu. Detta eftersom att det har blivit totalt motsatt verkan efter Brexit. Jag trodde att det skulle rasa men det var bara den där rackarns måndagen efter midsommar som börsen föll. Därefter har det varit rena luftballongen uppåt och hela tappet plus lite till har vi plockat igen nu. Detta har lett till att min krigskassa är intakt och jag är bara glad att jag hann investera lite under den röda måndagen, nu får vi se var börsen tar vägen över resten av sommaren.

tuppjuck

Melker Schörling fick något tuppjuck idag och var ett tag upp över 7% tror jag. Höll på få en chock när jag såg det så jag var tvungen att kolla om det var Hexagon, Securitas eller något annat underliggande bolag som hade gjort en riktig skräll men till min förvåning så kunde jag inte hitta någon anledning till dagens uppgång. Ska forska lite i det efter jag skrivit detta inlägget klart för att se om det fanns någon förklaring, men mest troligt får vi kanske aldrig veta.

4 weeks EXTREME challange, dag 2

2a dagen av min 4 veckors galna träningsperiod är avklarad och jag kan avslöja att det är ingen lek detta. Jag kommer träna allt vad jag bara orkar under en 4 veckors period bara därför att jag kan och därför att jag har bestämt mig. Följ gärna min dagliga kamp på bloggen…..å du! Kan jag så kan definitivt du, ta tag i din träningsjävul och haka på mig vettja! 

Du har bara en förklaring till att låta bli…..den kallas bortförklaring :)

Lunchpass: Biceps, Triceps (ca 50 min)

Övning 1: Sittande hantelcurl (se bild nedan)

15 repetitioner vardera hand, 5,7,10 (kg)

Därefter 7 repetitioner på 12 kilo (1 rep sen vila 10-15 sek, sen nästa rep osv)

sithantelcur

 

 

 

 

Övning 2: Stående hantelcurl med frivikter

5 reps på 10,12,14,16,18 (kg) och ned igen med cirka 15-20 sek vila mellan seten.

Övning 3: Liggande tricepspress med stång.

Här jobbade jag 3 övningar i en och samma övning. Först vanlig triceps press, direkt därefter bröstpress följt av att jag ställde mig upp och direkt jobbade bicepscurl med stång. Jag gjorde 8 repetitioner på vardera moment och så gjorde jag detta 3 eller 4 gånger, kommer inte riktigt ihåg.

Övning 4: Tricepsövningar i cablecrossen.

Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara dessa 3 övningar men det är de vanligaste tricepsövningarna som de flesta jobbar i cablecrossen. Jag körde som sagt 3 övningar direkt med 8 repetitioner på varje övning, det blir alltså 24 repetitioner direkt efter varandra innan vila.

Övning 5: Dips

Jag avslutade med dips.

15, 10, 8, 6 (antal dips) med cirka 30 sek vila mellan varje.

Lunchpasset styrke avklarat.

Pass nummer 2, rullskidor (ca 1 timme)

På eftermiddagen har jag åkt rullskidor 15 kilometer ungefär. Därefter hade jag tänkt att avsluta med 100 armhävningar och 100 situps, det får ta den tid det tar tänkte jag, men jag avbröt efter 10 armhävningar, kroppen sa nej tack så då slutade jag.

Dagens kost…

  • Frukost: 5 ägg gulor med blandat med vatten (inte så äckligt som det låter)
  • Lunch: Grillad Karre (400 gram) med vitaminvatten
  • Middag: Kyckling i sötsur sås med ris
  • Mellanmål: 4st gainomax. en ask jordgubbar,
  • Kvällsmål: Efter badet blir det 4 äggulor och 1 ask vindruvor till i Juice innan jag lägger mig.

Nu hoppas jag att jag kan somna ikväll. Nu….. bad!, som massage för en sargad kropp 🙂

 

2 reaktion på “Lite börs, träning och kost”

  1. Ditt program verkar grymt tufft. Kämpa på! Inte något du kanske vill höra eftersom du fortfarande är i starten av ditt program, men glöm inte att lägga in någon vilodag då och då. Skaderisken blir lite lägre och kroppen du behöver lite tid för återhämtning då och då – på den tiden jag själv körde hårt blev resultaten bättre efter perioder med vilodagar jämfört med att ”köra skiten ur sig” varje dag.

    Mvh

    Egon

    1. Tja Egon!

      Du har helt rätt, givetvis ska man lägga in en del vilodagar nu och då så att kroppen får möjlighet att återhämta sig. Däremot så är jag lite av den skolan att jag tycker att folk i regel överdriver det där med att vila. Enligt mitt sätt att se det är kroppen en väloljad maskin som tål och mår väldigt bra av rätt hård träning. Det viktiga tycker jag är att lägga upp träningen på ett sådant sätt att man inte skadar sig.

      Men träning är lite som aktieinvesteringar, det finns många sätt att nå framgång 🙂

      Jag kommer dock under den här perioden att lägga in en del vilodagar också vilket jag kommer att meddela på bloggen. Vi får se när den första kommer.

      Vad har du tränat tidigare Egon? Har du kört på hög nivå?

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *