4 weeks EXTREME challange dag 3

Hej!

Den här utmaningen jag kör nu började jag med i Tisdags (den 12è) och den kommer att pågå i 4 veckor till den 9 Augusti. I korthet går utmaningen ut på att träna så mycket som det bara är möjligt under den här tidsperioden. Anledningen att jag inte säger tex: att jag ska träna 2 pass per dag eller liknande beror på att jag tycker att man behöver lyssna på kroppen. Säger kroppen ifrån skarpt så behöver man inte utmana ödet. Däremot tycker jag att det är fantastiskt härligt att tugga blod ibland, den enda sköna värken är träningsvärk.

I början här skriver jag upp exakt hur mina pass ser ut samt hur jag har valt att lägga upp kosten under träningsperioden. Anledningen till det är att jag tänker att någon kanske blir sugen på att testa på själv att riktigt pressa kroppen, då kan ni använda min blogg som inspiration på hur man kan lägga upp träningen och hur man kan käka. Givetvis behöver ni inte göra som jag men ni kanske kan få lite tips och ideer.

Jag kommer inte att skönmåla något utan har jag lust att vila en dag eller käka skräpmat så gör jag det. Då kommer jag också att skriva det. Som jag sagt tidigare så haka gärna på, om 4 veckor kan du vara i riktigt bra form.

Kom ihåg, den enda förklaringen till varför man inte tränar kallas bortförklaring 🙂

Hursomhelst…..

4 weeks extreme challange tredje träningsdag ser ut som följer…

Lunchträning Gym, Rygg (ish). (cirka 50 min)

Övning 1: Marklyft

100 repetitioner på 60 kilo. Jag körde 10 åt gången i ganska rask takt. Betydligt skönare pass idag jämfört med när jag körde samma sak fast på 100 kr förra veckan, det var riktigt tungt men idag gick det bra.

Därefter körde jag trappträning där jag stegvis ökade vikten för att sedan jobba tillbaka till ursprungsvikten. Jag körde 6 repetitioner på 80, 100, 120 och testade att lyfta 140 kilo, men orkade inte idag. Hade inget kalk och var rätt slut efter senaste dagens bravader så det blev 0 på 140 kr idag.

Övning 2: Stående rodd

Här lastade jag först på 20 kilo (plus stång 20 kg) och jobbade lätt framåtlutad rodd med stång stående. Jag har faktiskt ingen aning hur många repetitioner jag gjorde utan jag körde på kanske 5-6 set så många jag bara orkade på varje set.

Därefter ökade jag med 20 kilo till (60 kg tot) och så jobbade jag 2-3 set till så många jag orkade. (cirka 6 repetitioner)

Därefter var faktiskt lunchpasset slut.

Eftermiddagspasset (Ute gym i cirka 30 min)

Senare runt 15 tiden gick jag och hämtade min dotter på dagis. Då kom jag på att det faktiskt finns ett utegym här i närheten (aktivitetsområde är ett finare ord) så jag tog med mig henne dit. Passade perfekt för då kunde hon leka medan jag kunde träna. Nedan kan ni se en bild på hur det såg ut. Fick inte plats med allt på bilden tyvärr men det fanns en hel del saker där. Jag körde några övningar och löpte lite på barken och vi stannade cirka en halvtimme vilket var fullt tillräckligt. (prova jobba dips i 30 min om du tycker att det lät lite haha). Körde annat också, diverse helt enkelt. Det är min dotter på bilden nedan och jag har ”dottat” hennes ansikte. Därefter var dagens träningar över. (text fortsätter nedan)

 

outgym2

 

 

 

 

Dagens kost…

  • Frukost: Bara Juice då jag klantigt nog hade slut ägg
  • Lunch: 14 Köttbullar och Juice
  • Middag: Thai mat, vårrulle och ris
  • Mellanmål: 2 st gainomax, en ask Physalis, en ask körsbär
  • Kvällsmål: Blir mest troligt ägg gulor och Juice, kanske också en del skinka.

Om det blir någon mer träning idag så kommer det att bli armhävningar och situps ikväll (100 st) vardera. Men vi får se om jag orkar haha…

Jag påstår absolut inte att jag på något sätt lägger upp träningen eller kosten på något maximalt sätt utan jag kör lite som jag känner för. Det enda viktiga för mig är att jag under perioden kör riktigt, riktigt mycket träning, det är målet med 4 weeeks EXTREME challange. När det gäller kosten tänker jag att jag ska hålla igen lite, däremot kommer jag inte helt att strypa allt gott 🙂 Godis, chips, dricka och sån skit kommer dock inte att förekomma under dessa veckor.

Häng på du också!

 

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *