4weeks EXTREME challange dag 4

Hej!

crazytrining

Fjärde dagen av 4 weeks EXTREME challange är avklarad. Jag börjar känna av att kroppen har fått arbeta väldigt hårt nu. Jag försöker verkligen allt jag bara någonsin kan att sova bra och äta bra eftersom att det är förutsättningen för att jag ska orka leva så här i 4 veckor.

Förutom träningarna så försöker jag vara så aktiv jag bara kan emellan genom att studsa lite extra fort uppför alla trappor jag råkar ut för och jag är även extra fysiskt aktiv med min dotter.

Min tuffaste utmaning under de här veckorna börjar idag och det handlar om att jag har tänkt dra ner på ölkonsumtionen rejält. Det innebär inte minsta lilla zipp ens i helgen, inte ens lite vin. Att träna som en djävla dåre, det är en sak, men att inte ens ta en klunk öl under helgen är nånting heeeelt annat, det är den riktiga utmaningen, men det ska väl gå det också 🙂

4 weeks extreme training dag 4

Lunchträning Gym,Bröst. (cirka 1 tim)

Först lätt gång på löpbandet i 15 min som uppvärmning

Övning 1. Hantelpress

Vi jobbade trappa 10,12,14 Kg osv med hantlar ända upp till 38 kilo. Vi körde 6 repetitioner på varje vikt. (90 reps totalt),

Övning 2. Superset, sittande bänkpress i maskin, press snett uppåt och cablecross kryssdrag.

Här körde vi första gången väldigt lätt och 50 repetitioner på vardera. Därefter dubblade vi  vikten och halverade antalet repetitioner till 25. Därefter dubblade vi igen och avslutade supersetet med 10 repetitioner.(nu började jag vara riiiktigt trött)

Övning3: Bröstpress inåtgående rörelse i maskin

50 st repetitioner varannan gång 3 ggr vardera. (nu bränner det som fan)

Övning 4: Bänkpress och press  med stång som sitter fast i maskin.

Vi avslutade med 50 st (50 kg) bänkpress och därefter 100 repetitioner i maskinen. (aaaaaaaahhhhhhh, ungefär så kändes det)

Lunchpasset slut. 

Pass nummer 2, löpning (ca 25 minuter)

Ett löppass helt enkelt. Första riktiga löppasset utomhus för mig i sommar. har inte velat köra eftersom det gjort ont i kroppen tidigare pga dåliga skor men jag har införskaffat nya så nu funkade det.

Pass (ish) 3

Jag avslutade löppasset med att direkt efter köra 100 armävningar och 100 situps.

Nu sitter jag och bloggar om dagen och funderar på om jag ska ska skriva något om börsen också men jag orkar inte det just nu. På söndag kommer en redovisning med lite tankar har jag tänkt men mycket fokus kommer att ligga på min utmaning framöver på bloggen. Detta för att motivera mig själv i tunga perioder att orka fortsätta.

Dagens kost…

  • Frukost: 5 ägg gulor med blandat med vatten
  • Lunch: Grillad lax och sallad (jag åt mycket lax)
  • Middag: Pauluns superlunch, kyckling och morotssoppa
  • Mellanmål: 2st gainomax, Lite physalis, lite körsbär, lite nötter.
  • Kvällsmål: Blir nog antagligen en gainomax och lite nötter och färskpressad juice med några ägg gulor (2-3 st).

Men ingen öl, asjobbigt eftersom att det står typ 15 färska Lapin i kylen. Jaja…..man är inte riktigt klok, jag vet! Men haka på du också, chocka kroppen och kör en riktig detox i sommar, du kommer inte att ångra dig! 

Behöver du inspiration kan du bara checka in på bloggen, det bjuder jag på haha. Kör hårt!

 

 

 

 

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *