Vasaloppsträning 9#

Dax för sammanställning nummer 9  sedan jag började dokumentera min uppladdning inför Vasaloppet. Detta inlägg gäller träningen fram tom sön den 18 oktober.

Veckans träning:

ladda ned

Hann åka 15,8 mil rullskidor sedan bloggstarten i somras. Har hittills tränat 7,5 timmar motion/kondition på gymmet och inväntar snön så jag kan börja träna skidor. Hoppas den kommer tidigt i år. När det är 1,5 månader kvar till start Vasaloppet så kommer jag att lägga in en högre träningsdos i 1 månad och köra stenhårt i en vecka. Sista veckan kommer jag bara ta det lugnt och ladda med mat och sömn samt lugn träning. Så lyder min plan. Fram till snön kommer nu är det motion Gym som gäller! Det är motion/kondition modell lite lugnare som gäller. Bygger upp inför skidsäsongen.

Måndag: Gym 1 tim

Tisdag: Gym 1 tim

Onsdag: Gym 1 tim

Torsdag:Gym 1 tim

Fredag: Gym 1 tim

Lördag: Gym 1.5 tim (modell träning tyngre, hårdare och längre)

Söndag:ledig

Tot antal mil Rullskidor i veckan: 0

Tot antal mil sen bloggstart Rullskidor (8 veckor): 15,8 mil

Gym kondition i veckan: 6,5 timmar

Tot timmar Kondition gym sen bloggstart: 7,5 Tim

Formen: Dålig

Skador: Nej

Tid kvar till Vasaloppets start: 4 månader och 17dagar

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *