Vasaloppsträning 11# (snart dax för tävling)

Dax för sammanställning nummer 11#  sedan jag började dokumentera min uppladdning inför Vasaloppet.  Sedan senaste inlägget den 8 november har det vart lugnt med träning. Endast några väldigt enkla pass som knappt räknas. Dock har jag kommit igång igen förra måndagen….

Nu är det inte så vansinnigt länge kvar tills jag ska köra mitt seedningslopp inför vasaloppet. Det innebär tävlingslopp på minst 4 mil nånstans kring den 5 Januari, vet inte exakt datum. Kommer bli otroligt jobbigt men en bra värdemätare för att kolla var jag står någonstans. Shit, jag som  har åkt max lite drygt 2 mil på skidor förra vintern på snö…..och då höll jag på dö! Det ska bli spännande det här!

Måndagen den 7 December körde jag igång igen. Äntligen har jag fått träna skidåkning ute i spåret 🙂 Träningen under föregående vecka såg ut som följer…..

Veckans träning:

ladda ned

Har i förra veckan börjat åka skidor ute, grymt härligt. Har också varje träningsdag kompletterat med gymträning där jag tränat ungefär 1 tim gym också, styrkeövningar anpassat för skidåkning. Mycket triceps, axlar och bål. Rolig note är att jag tyckt att jag åkt jäkligt mycket föregående vecka: Tyvärr bara ungefär totalt halva vasan…..woooow, 9 mil är brutalt långt alltså!

Måndag: Skidor: 13,5 km Gym: 1 Tim

Tisdag: Skidor: 4,5 km Gym: 1 tim

Onsdag: Skidor: 9 km Gym: 1 tim

Torsdag: Skidor: 18km Gym: 1tim

Fredag: Skidor: 13,5 km Gym: 1tim

Lördag: Välbehövlig vila

Söndag: Gym: 1,5 tim

Tot antal mil Rullskidor i veckan: 0

Tot antal mil vanliga skidor i veckan: 5,8 mil

Tot antal mil sen bloggstart Rullskidor : 15,8 mil

Tot antal mil sen bloggstart Vanliga skidor : 5,8 milj

Gym kondition i veckan: 6.5 tim

Tot timmar Kondition gym sen bloggstart: 17 Tim

Formen: Dålig (men uppåt igen)

Skador: Känner av ryggen, hoppas att det inte är någon fara

Tid kvar till Vasaloppets start: 2 månader och 20 dagar

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *