Vasaloppsträning 12# (Halva vasan avklarad)

Dax för sammanställning nummer 12#  sedan jag började dokumentera min uppladdning inför Vasaloppet.  Sedan senaste inlägget den 14 December, för en vecka sedan, har jag tränat hyfsat bra. I lördags så sa jag till min tjej att jag åker ut på en träningsrunda i skogen. 12:15 påbörjade jag passet och 16:45 var jag klar. 4,5 timmars träningspass, jag åkte 10 varv runt vårt spår, eller 4,5 mil.

Jag hade bestämt mig redan när jag påbörjade första varvet att jag skulle försöka mig på 10 varv runt spåret. Orkade jag inte det tänkte jag, så är det nog lika bra att jag struntar i Vasan. Det gick inte fort och speciellt då inte de 3 sista varven som gick på knapp styrfart. Men jag tog mig i alla fall runt, nu jäklar!

 

Veckans träning:

ladda ned

I veckan som har gått har jag bara tränat Gym träning och inte någon skidåkning. På lördag åkte jag dock ett långt pass på 4,5 mil.

 

 

Måndag:  Gym: 1,5 Tim

Tisdag: 

Onsdag: Gym: 2 tim

Torsdag:

Fredag: 

Lördag: Skidor: 4,5 mil

Söndag: 

Tot antal mil Rullskidor i veckan: 0

Tot antal mil vanliga skidor i veckan: 4,5 mil

Tot antal mil sen bloggstart Rullskidor : 15,8 mil

Tot antal mil sen bloggstart Vanliga skidor : 10,3 mil

Gym kondition i veckan: 3,5 tim

Tot timmar Kondition gym sen bloggstart: 20,5 Tim

Formen: Börjar känna mig lite starkare igen

Skador: Känner av ryggen och fötterna en del, men inget allvarligt.

Tid kvar till Vasaloppets start: 2 månader och 16 dagar

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *